Konkurs Języka Niemieckiego
PROTOKÓŁ PRZEBIEGU POWIATOWEGO KONKURSU
Nazwa konkursu IV Powiatowy Konkurs Języka Niemieckiego
Organizator (szkoła/ odpowiedzialni n-le) Szkoła Podstawowa nr 3 w Trzebnicy / Małgorzata Bogaczyńska
Data finału powiatowego 20 kwietnia 2017 r.
Laureaci konkursu :
Miej-sce | Nazwisko i imię
( drużyna – zał. lista osób) |
Klasa | Nazwa szkoły | Nauczyciel przygoto-
wujący ucznia |
1. | Kunkel Emelie | 6 | SP 3 Trzebnica | Małgorzata Bogaczyńska
|
2. | Łuszczyk Eliza | 6 | SP Żmigród | Monika Szubert |
3. | Majewski Tomasz | 6 | SP Kuźniczysko | Magdalena Bugaj |
4. | Reptak Magdalena | 6 | SP Ujeździec Wielki | Agnieszka Walczyńska – Jeleń |
5. |
Bagińska Magdalena
|
6 | SP Żmigród | Monika Szubert |
Liczba uczestników finału powiatowego:
- ogółem uczniów – 8
- ilość szkół – 5
- ilość gmin – 2
dyr. Jadwiga Kalinowska
IV POWIATOWY KONKURS JĘZYKA NIEMIECKIEGO
DLA UCZNIÓW KLAS VI SZKOŁY PODSTAWOWEJ
ORGANIZATOR :
Szkoła Podstawowa nr 3 im.. Marii Skłodowskiej-Curie w Trzebnicy
osoba odpowiedzialna:
Małgorzata Bogaczyńska
kontakt: m.bogaczynska@wp.pl
ADRESACI :
Konkurs przeznaczony jest dla uczniów klas VI szkoły podstawowej
W konkursie uczestniczą uczniowie wytypowani przez Szkolne Komisje Konkursowe, które wybierają 1 ucznia z danej szkoły. Szkołę, w której funkcjonuje 3 i więcej oddziałów z danego poziomu może reprezentować 2 uczniów; 5 i więcej oddziałów – 3 uczniów.
CELE KONKURSU:
1. Rozbudzanie i rozwijanie zainteresowań do samodzielnego pogłębiania wiedzy i
umiejętności językowych.
2. Motywowanie uczniów do doskonalenia sprawności językowych.
3. Podniesienie i wyrównanie poziomu umiejętności językowych.
4. Rozwijanie kompetencji kluczowych przydatnych w nauce języków obcych, np. kontrolowanie procesu własnego uczenia się.
5.Wprowadzenie uczniów w atmosferę przyszłych egzaminów i konkursów.
6. Zachęcanie uczniów do poznawania kultury, geografii i historii naszych sąsiadów: państwa
niemieckiego- propagowanie modelu wychowania w tolerancji
ZAKRES TEMATYCZNY KONKURSU:
LEKSYKALNE: szkoła, rodzina, życie codzienne, mieszkanie, czas wolny,
wypoczynek, podróżowanie, tradycje i zwyczaje świąteczne, komunikacja,
zdrowie, elementy wiedzy o krajach niemieckojęzycznych
GRAMATYCZNE: czasownik: regularne, nieregularne: haben, sein, sehen, wissen,
lesen, helfen, sich treffen, laufen, tryb rozkazujący, zaimek: osobowy,
dzierżawczy, zwrotny, pytające, przeczenia: nicht, kein, stopniowanie
przymiotnika, czas przeszły Perfekt
FORMUŁA PYTAŃ KONKURSOWYCH :
Test :
1.Czytanie ze zrozumieniem (zadania zamknięte)
2.Test leksykalno- gramatyczny (zadania zamknięte i otwarte)
SPOSÓB PRZEPROWADZENIA KONKURSU:
indywidualny
LITERATURA
Podręczniki dla klas IV-VI Szkoły Podstawowej
– „ Und so weiter” Autorzy: Lucyna Zastąpiło, Ewa Krawczyk, Marta Kozubska.
-„Ich und du” Autorzy: Lucyna Zastąpiło, Ewa Krawczyk, Marta Kozubska.
– „Der, die das neu” Autorzy: Lucyna Zastąpiło, Ewa Krawczyk, Marta Kozubska.
-„Wir smart” Autorzy: Ewa Wieszczyńska, Ewa Książek-Kempa, Aleksandra Kubicka.
PRZEBIEG KONKURSU, ZASADY UCZESTNICTWA:
Eliminacje szkolne przeprowadzają poszczególne szkoły we własnym zakresie.
Szkoły zgłaszają chęć uczestnictwa drogą elektroniczną
Zgłoszenia szkół należy przesłać do 12 IV 2017
DODATKOWE INFORMACJE:
Konkurs odbędzie się:
20 IV 2017 r. o godz.9.30 w Szkole Podstawowej nr 3 w Trzebnicy